det mærker man sådanset ikke, nej, man mener
at jeg ikke har samlet nok sten, at jeg ... man mener jeg
alt for længe bare har
set - ja, set - på stenene, uden at, uden
at samle dem op ... man mærker det ikke, man mener det bare
sådan ... sådanset mener man bare at jeg, burde - burde jeg? - burde
samle bare én sten op ...
man siger man ikke
mærker det
men man
mener
bare
at det sådanset kunne være at jeg sådanset ville få - ville få? - noget
ud
af
det
istedet for bare ... sådan ... at stå
og se på stenene, at det kunne være jeg fik noget
ud af det, at jeg ... man mener bare
at jeg måske
ville kunne få noget
ud af
det
hvis jeg nu
bare prøvede
at samle sådan en lille sten op ... istedet
mener man ikke at det er nok
bare sådan at stå og se ...
at kigge
... at glo ...
at stå uden at gøre noget
man mener bare at det ville være godt hvis jeg
- måske -
prøvede at bevæge mig lidt ... man mener det sådanset godtnok
og det er ikke fordi jeg mærker
noget
til
det ... jeg står jo bare lige og nyder ... men man
kunne nu godt lige se det for sig: sådan en sten kunne være god
i hans hånd - i min? - ja ... det mener man ...
det burde man mene ...
prøv at se stenene
de er
så mange
... ligger bare lige
der ... prøv at se dem
de ligger bare lige der ...
og så mener man - sådan siger man - man siger du burde
måske prøve at samle en op ... en sten så den ikke bare ligger der
- men hvad mener man? - ... de ligger da fint når man står her ... det mener jeg ...
man burde bare lade stenene ligge
lige dér ved bølgerne
... og lade mig stå lige her ved bølgerne ...
det burde man vide ... man burde vide at man
står ret godt her og ser bølgerne mod stenene
og så er der slet ikke brug for sådan en sten
i sine hænder ... de ligger der, stenene, og der ligger de da godt

Ingen kommentarer: